Všeobecné obchodní podmínky
Společnosti
1.SDZP družstvo, IČO : 254 76 092 se sídlem Děčín, Děčín II-Nové Město,
Riegrova 909/5,PSČ 405 02 zapsané ve veřejném rejstříku vedeném
Krajským soudem v Ústí nad Labem v oddíle Dr, vložka 667
Úvodní ustanovení
- Tyto
Všeobecné obchodní podmínky vydává společnost 1.SDZP družstvo, se
sídlem Děčín, Děčín II-Nové Město, Riegrova 909/5,PSČ 405 02, IČO: 254
76 092, zapsaná u Krajského soudu v Ústí n/L oddíl Dr, vložka 667, (dále
jen "Prodávající"), provozující internetový portál www.nahradko.cz a
internetový obchod tiskarny.nahradko.cz, jako prodávající dále uvedených
produktů, pro stanovení předpokladů, podmínek a náležitostí k přípravě a
realizaci svých obchodů.
- Podmínky blíže vymezují a
upřesňují práva a povinnosti Prodávajícího a jeho zákazníků, kterými
mohou být fyzické osoby – nepodnikatelé (dále jen "Spotřebitel"),
fyzické osoby – podnikatelé a právnické osoby (všichni dohromady dále
jen "Zákazník" nebo "Kupující"). Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v
souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou
spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským
zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (zákon
č. 634/1992 Sb.).
- Je-li smluvní stranou nikoli
spotřebitel, nýbrž podnikatel nebo právnická osoba, řídí se vztahy
neupravené Všeobecnými obchodními podmínkami občanským zákoníkem, č.
89/2012 Sb., vše v platném znění.
- Odesláním závazné
objednávky zákazník – kupující potvrzuje, že se seznámil a projevil
souhlas s kompletním zněním těchto Obchodních podmínek a všech jejich
součástí platných pro internetový obchod tiskarny.nahradko.cz v okamžiku
provedení objednávky. Současně akceptuje ceny, které jsou platné v
okamžiku odeslání objednávky. Na tyto Všeobecné obchodní podmínky je
kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky
upozorněn a má možnost se s nimi seznámit, stejně tak i s cenou
objednaného zboží. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou
součástí uzavřené smlouvy. V případě odchylných písemných ujednání platí
ujednání těchto zvláštních podmínek.
- Prodávající i
Kupující souhlasí, že v případě sporu mezi nimi vzniklého ze smluvních
vztahů dle těchto Všeobecných smluvních podmínek, budou tyto spory
rozhodovány s konečnou platností Rozhodčím soudem při Hospodářské komoře
ČR a Agrární komoře ČR podle jeho Řádu a Pravidel, a to jedním
rozhodcem jmenovaným předsedou Rozhodčího soudu ze seznamu rozhodců.
Objednávka a uzavření smlouvy
- Pojmem
objednávka se pro tyto Všeobecné obchodní podmínky rozumí jednostranný
právní úkon Kupujícího směřující vůči Prodávajícímu s cílem obdržet od
něj objednané plnění (dále jen "Objednávka").
- Učinit
objednávku je možné pouze prostřednictvím nákupního košíku a webového
rozhraní tiskarny.nahradko.cz. Takto učiněná objednávka musí splňovat
určité minimální náležitosti a obsahovat určité nezbytné údaje pro řádné
vystavení dokladů a rychlé doručení skutečně požadovaného zboží k
zákazníkovi.
- Zákazníci, kteří nejsou registrováni na tiskarny.nahradko.cz musejí uvést minimálně tyto údaje:
- jméno
a příjmení spotřebitele nebo obchodní firmu podnikatele - právnické
osoby nebo jméno a příjmení podnikatele - fyzické osoby
- přesné místo dodání včetně PSČ (případně i fakturační adresu, pokud je odlišná), tj. ulici, město, PSČ, příp. stát
- IČO kupujícího, je-li podnikatelem
- přesné kontaktní údaje (telefonní číslo, emailová adresa)
- počet kusů, barvu a velikost objednaného zboží
- způsob doručení
- platební metodu
- Zákazníci, kteří jsou registrováni na tiskarny.nahradko.cz musí uvést minimálně tyto údaje:
- jméno
a příjmení spotřebitele nebo obchodní firmu podnikatele - právnické
osoby nebo jméno a příjmení podnikatele - fyzické osoby
- přesné místo dodání včetně PSČ (případně i fakturační adresu, pokud je odlišná), tj. ulici, město, PSČ, příp. stát
- IČO kupujícího, je-li podnikatelem
- přesné kontaktní údaje (telefonní číslo)
- počet kusů, barvu a velikost objednaného zboží
- způsob doručení
- platební metodu
- Objednávku,
která nesplňuje podstatné náležitosti a nezbytné údaje, je Prodávající
oprávněn odmítnout nebo vrátit Kupujícímu k doplnění a poskytnout mu k
tomu přiměřenou lhůtu. Její marné uplynutí má za následek, že se na
objednávku hledí, jako by nebyla nikdy doručena.
- Kupující má možnost ještě neodeslanou objednávku zkontrolovat a opravit.
- Objednávka
Kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena
momentem doručení závazného souhlasu Prodávajícího Kupujícímu s tímto
jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany Prodávajícího), a
to prostřednictvím emailu na adresu, kterou Kupující uvedl v objednávce
nebo při registraci. Od tohoto momentu mezi Kupujícím a Prodávajícím
vznikají vzájemná práva a povinnosti.
Zrušení objednávky
- Kupující
může objednávku zrušit, resp. stornovat bez uvedení důvodu ještě před
jejím dokončením (expedice, potvrzení, zaplacení apod.). Zrušení lze
provést buď telefonicky na čísle 415 930 482 nebo e-mailem na adrese
obchod@1sdzp.cz. Další kontaktní údaje Prodávajícího jsou uvedeny na
webových stránkách Prodávajícího www.1sdzp.cz a www.nahradko.cz.
- Pokud
bude objednávka zrušena ze strany Prodávajícího, bude Kupující na tuto
skutečnost upozorněn emailovou zprávou, na adresu, kterou uvedl ve své
objednávce nebo registraci, případně telefonicky, na čísle, které uvedl
ve své objednávce nebo registraci. V tomto případě bude následovat
domluva mezi smluvními stranami ohledně dalšího postupu (náhrada
objednaného zboží jiným, zrušení celé objednávky apod.).
- Pokud
si kupující neodebere objednané zboží bez předešlého zrušení objednávky
(akceptované prodejcem), nese ke své tíži vzniklé náklady s doručením
tohoto zboží (především náklady na dopravné, skladné apod.). Tím není
dotčeno právo spotřebitele zboží nepřevzít z důvodu rozporu s kupní
smlouvou (viz. článek VII. těchto Všeobecných obchodních podmínek a Reklamační řád).
- Zboží,
které si Kupující neodebral ani po opětovném kontaktování Prodávajícím
může Prodávající dle svého uvážení dále využít, zejména jej může prodat
třetím osobám. Tímto ustanovením není dotčeno právo Prodávajícího
vymáhat na původním Kupujícím náklady vztahující se k neodebrané
objednávce podle bodu 3.
Dodací podmínky
- Dodací
lhůta objednaného zboží je zpravidla od 3 do 14 dnů po uzavření kupní
smlouvy, tj. po závazném potvrzení objednávky ze strany Prodávajícího.
- Délka
předpokládané doby do expedice Objednávky je sdělena kupujícímu
prostřednictvím e-mailu po odeslání objednávky. Doba doručení expedované
zásilky k zákazníkovi je pak závislá na zvoleném doručovateli.
- Ve
výjimečných případech, nezávislých na vůli Prodávajícího, kdy ani s
vynaložením veškeré odborné péče Prodávajícího nelze dodržet dodací
lhůtu specifikovanou v odstavci 1 a 2 těchto Všeobecných obchodních
podmínek, si prodávající vyhrazuje právo dodací lhůtu prodloužit. V
takovémto případě se Prodávající zavazuje neprodleně informovat
Kupujícího o změně termínu doručení zboží.
- Objednané
zboží bude zasláno na adresu doručení podle výběru zákazníka Českou
poštou, kurýrní službou, nebo připraveno k osobnímu odběru v sídle
prodávajícího.
- K ceně objednávky bude připočteno
poštovné pro zásilky s místem dodání v rámci České republiky a mimo
Českou republiku ve výši určené na webových stránkách tiskarny.nahradko.cz.
- Zaslání zboží do ostatních zemí
bude řešeno individuálně a prodávající si v těchto případech vyhrazuje
právo požadovat úhradu zboží i poštovného předem.
- K veškerému zakoupenému zboží je vždy přiložen daňový doklad, který slouží zároveň jako dodací a záruční list.
- Okamžikem převzetí zboží Kupujícím přechází na něho odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží.
Kupní cena a platební podmínky
- Kupní
cena zahrnuje DPH, veškeré výdaje Prodávajícího spojené s balením
zboží, jeho označením, doložením všech příslušných dokladů, přepravních
dokladů, cenu dopravy zboží na místo stanovené kupujícím jako místo
dodání.
- Způsob platby jakéhokoli zboží (závisí i na zvolené metodě doručení) – na dobírku, bankovním převodem, hotově.
- V
případě platby dobírkou je kupující povinen uhradit kupní cenu v
hotovosti při převzetí zásilky. Prodávající je oprávněn požádat
Zákazníka o úhradu zálohy na zboží ve výši do 30 % hodnoty objednávky.
- V
případě platby bankovním převodem a rovněž při platbě on-line je
kupující povinen uhradit kupní cenu převodem na účet prodávajícího, jako
variabilní symbol uvede číslo objednávky. Platbu je třeba provést do 14
pracovních dnů od podání závazné objednávky na základě faktury
vystavené Prodávajícím.
- Kupující nabude vlastnické právo ke zboží až úplným zaplacením kupní ceny.
- Náklady
vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v
souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení,
náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
Odstoupení od smlouvy
- Kupující
fyzická osoba – nepodnikatel (dále jen "Spotřebitel") má právo od
smlouvy odstoupit za podmínek stanovených v zákoně č.89/2012 Sb.
občanský zákoník a v zákoně č.634/1992 Sb. v platném znění, fyzické a
právnické osoby mají právo od smlouvy odstoupit za podmínek stanovených
v zákoně č.89/2012 Sb. občanský zákoník.
- Kupující bere
na vědomí, že pokud zboží vrácené Kupujícím bude poškozeno, opotřebeno
či částečně spotřebováno, vzniká Prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na
náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je
Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na
vrácení kupní ceny.
- Při splnění zákonných podmínek se Prodávající zavazuje zboží převzít zpět.
- Po
obdržení vráceného zboží Prodávající obratem, nejpozději však do 30 dnů
od odstoupení, Zákazníkovi vrátí zpět odpovídající částku předem
dohodnutým způsobem. Zákazníkovi je vrácena částka odpovídající ceně
vráceného zboží.
- Uplatní-li Spotřebitel právo na
odstoupení od smlouvy, má prodávající právo pouze na náhradu skutečně
vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
Záruka, práva z odpovědnosti za vady (reklamace)
- Záruční doba a podmínky reklamace zboží se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku.
- Práva a povinnosti stran (postup) při uplatňování práv Kupujícího z odpovědnosti za vady jsou upraveny Reklamačním řádem Prodávajícího, který je nedílnou součástí těchto Všeobecných obchodních podmínek.
Ochrana osobních údajů
- Kupující
souhlasí s tím, že Prodávající bude jeho osobní údaje získané v
souvislosti se smluvním vztahem a registrací, tedy údaje uvedené v
registračním a objednávkovém formuláři zpracovávat pro marketingové a
obchodní účely a za tímto účelem je může zpřístupnit třetím subjektům
spolupracujícím s prodávajícím na zajištění marketingových akcí, toto
vše při respektování platných právních předpisů, zejména zákona č.
101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů v platném znění.
- Kupující
souhlasí s tím, že Prodávající bude jeho osobní údaje získané v
souvislosti se smluvním vztahem a registrací, tedy údaje uvedené v
registračním a objednávkovém formuláři sdělovat České poště, kurýrní
službě či zpracovatelům plateb za účelem kontaktování Kupujícího
doručovatelem, a to při respektování platných právních předpisů, zejména
zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů v platném znění.
- Svůj
souhlas s uchováváním a zpracováváním osobních údajů může Kupující
kdykoliv odvolat, a to tak že zašle emailovou zprávu na adresu
obchod@1sdzp.cz nebo tuto skutečnost oznámí prodávajícímu telefonicky na
čísle 415 930 482. Stejným způsobem může své údaje i měnit nebo
kontrolovat.
Práva prodávajícího spojená s registrací a objednávkou, obchodní sdělení
- Kupující
dává svou registrací na tiskarny.nahradko.cz a/nebo učiněním objednávky
souhlas s právem Prodávajícího použít jím poskytnuté údaje pro účely
marketingu v rámci společnosti 1. SDZP pro účely zlepšení služeb
poskytovaných zákazníkům.
- Na základě registrace a/nebo
při objednávce poskytnutých kontaktních údajů může být Kupující
kontaktován Prodávajícím za účelem poskytování informací o produktech,
službách nebo novinkách, a to prostřednictvím e-mailové nebo SMS
komunikace.
- Svůj souhlas se zasíláním obchodních sdělení
může Kupující kdykoliv odvolat, a to tak že zašle emailovou zprávu na
obchod@1sdzp.cz
Závěrečná ustanovení
- Tyto
Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění
na internetových stránkách Prodávajícího tiskarny.nahradko.cz. Novější
Všeobecné obchodní podmínky ruší Všeobecné obchodní podmínky vydané
dříve. Právní vztahy založené na základě těchto Obchodních podmínek se
posuzují vždy podle Všeobecných obchodních podmínek platných v době
vzniku právního vztahu. Všeobecné obchodní podmínky platné pro dřívější
období lze na vyžádání zaslat e-mailem.
- Společnost 1.
SDZP obchoduje pouze na základě těchto Všeobecných obchodních podmínek.
Jakákoli jejich změna musí být učiněna písemně a strana 1. SDZP s ní
musí výslovně souhlasit.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné k 1.2. 2015